Tasty Thai: uruselt på alla sätt

Ställe: Tasty Thai
Kategori: snabbmatsrestaurang med rättigheter
Prisklass: mellan i sin kategori
Webb: http://www.tastythai.com

Sällskapet beställde: Vårrullar (Deep fried vegetarian spring rolls of glass noodles, shredded cabbage, carrots and onions, served with a sweet chili sauce), Röd kycklingcurry (Chicken in a rich red ‘panaeng’ curry of coconut milk and enhanced with herbs and basil) och Jumboräkor med nudlar (Rice noodles with prawns, tossed with bean sprouts, dried shrimp, bean curd, egg, Chinese garlic and green onion served with ground peanuts and lime)

Utlåtande:
Det här var så dåligt. Så dåligt! Maten komm ganska snabbt, vår förrätt samtidigt som varmrätterna (ja, det marknadsförs som förrätt, inte smårätt). Sen börjar felen hagla:

Fel 1. Vårrullarna ska ”serveras med sweetchilisås”. Någon sådan finns inte. Däremot såg vi att det fanns en skål borta vid besticken. Och mycket riktigt, sweetchili, dock slut just nu. Dessutom: ”serveras med” kan väl inte betyda att vi ska gå och hämta själva? Nej, de måsta ha glömt såsen.

Fel 2. Johans nudlar med jumboräkor är kall.

Fel 3. Min röda curry är kall, liksom riset.

Fel 4. Johans rätt är strösslad med jordnötter, något de frågade om han ville ha och han svarade nej.

Jag tar med mig tallrikarna och går till kassan med dem. Förklarar att det är kallt och att det är jordnötter. Svaret blir ”det fixar vi”, levererat med mycket sur röst.

Efter en mycket kort stund kommer han ut med maten igen.

Fel 5. Min gryta är fortfarande kall.

Fel 6. Mitt ris är nu söndermicrat och stenhårt.

Fel 7. Johans mat är inte varm.

Fel 8. Nu frågar jag om sweetchilisåsen som ju skulle serveras till vårrullarna. Han pekar bort i lokalen och man riktigt hör hur han njuter när han säger ”Finns därborta”. Gissa hur mycket jag njöt av att genast kunna svara att det var slut därborta …

Fel 9. Det går ett tag och sen kommer servitören. Och meddelar att nu finns det sås därborta. Så mycket för ”serveras med” alltså.

Resten är kanske inte fel, men vi kan kalla dem misstag:

Misstag 1. Kycklinggrytan var stark, men hade inte mycket smak.
Misstag 2. Rätten med jumboräkor innehöll fyra (4!) normalstora räkor.
Misstag 3. Nudlarna var klippta i mindre bitar. Kändes inte särskilt kul.
Misstag 4. Räk- och nudelrätten smakade inget.
Misstag 5. Bemötandet från personalen är hela tiden surt, stroppigt, lojt, oengagerat och oprofessionellt.

Sammanfattning:
Uruselt. Nio fel och fem misstag. Tydligare än så kan det inte bli. Uruselt.

Betyg:
0
betyg 0

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *