Kundservice – och inte (eller: Heja Gallerix, skärpning Telia!)

Det är skillnad på kundbemötanden. Vissa är duktiga på att ge service medan vissa aldrig borde fått jobbet. Och som alltid: alla kan göra misstag, det är hur de hanteras som är det viktiga.

Häromdagen:

Gallerix
Vi har lämnat in sex tavlor för om/inramning på Gallerix. Det var väldigt dyrt. När vi skulle hämta upp dem var fyra av sex ramar trasiga. Killen i kassan bad om ursäkt flera gånger, skickade genast tillbaka tavlorna in i verkstan för omramning och gav oss 15% rabatt. Utan att vi behövde bli arga eller kräva något.

Telia
Vi gick in på Telia för att fråga varför en grej inte funkar på min Teliamobil. De kallade oss lögnare, var helt ointresserade av bevisen vi hade och började slita i Johans mobil utan att han på något sätt lämnat den till dem. Och visade en extrem attityd.

Gallerix gjorde ett större misstag – varor vi betalat många tusen för var trasiga – men hanterade det väldigt bra. Telia levde upp till sitt rykte: ”Felia”.